המדריך לשימוש ב-FAIR.

על מה מדברים:

מדריך למשתמשים באתר ובאפליקציית fair למסחר בקרנות נאמנות, בצורה עצמאית ובקלות. כיצד להשתמש במגוון אפשרויות הסינון והפיצ'רים לאיתור קרן וכיצד לבצע את הרכישה בפועל. מתחילים להשתמש ב-fair? מוזמנים להיעזר במדריך

כשבונים פלטפורמה שמבקשת להנגיש לציבור הרחב תחום כלשהו בזירת שוק ההון – ממשק ידידותי, תוכן נהיר וברור וחוויית שימוש הם פרמטרים שאינם נופלים בחשיבותם מהטכנולוגיה עצמה. הנחת הבסיס הזאת עמדה לנגד עינינו בכל תהליך הבניה של Fair – פלטפורמה שנוצרה בעבודה משותפת של אנשי התוכנה המובילים בשוק ההון הישראלי לצד מומחי ממשק וחוויית משתמש, מעצבי דיגיטל ואנשי תוכן. 
 
מאמץ רב הושקע בכדי לייצר כלי מתקדם ומקיף ביכולותיו שהוא גם נגיש, חווייתי ומזמין לשימוש, פייר? אנחנו גאים בתוצאה ומאמינים בפוטנציאל האדיר שלה לייצר שינוי ולהכניס את ההמונים אל תחום המסחר בקרנות נאמנות בפרט ואולי אל ההשקעה בשוק ההון בכלל. וכדי לרכך עוד יותר את הנחיתה, אנחנו כאן עם מדריך מפורט שיעזור לך פשוט להתחיל להשקיע ובמספר צעדים פשוטים. 

נקודת ההתחלה: איתור קרנות

צעד ראשון: אימות פרטים 
בעמוד זה מוצגות כל קרנות הנאמנות הזמינות לך להשקעה באמצעות Fair (והרשימה מתעדכנת מפעם לפעם, שווה לעקוב). כדי להשתמש בעמוד הזה – לאתר קרנות, לקבל את המידע החשוב אודותיהן ואת כל הפרמטרים החשובים להשוואה לפני ההחלטה באיזו קרן להשקיע – יש להכניס פרטים ולאמת אותם עם הקוד שישלח לטלפון שלך. 
 
צעד שני: למצוא את הקרן שמתאימה לך
השלב המשמעותי בדרך שלך להשקעה בקרנות נאמנות: לאתר את הקרן האטרקטיבית ביותר להשקעה עבורך. הרשימה המלאה כוללת מאות קרנות מסודרות לפי סדר הא"ב עם עשרות קומבינציות לסינון ולהצגת הקרנות בהתאם להעדפות שלך. 
 
לסנן: בשורה העליונה, לצד כל כותרת מצויר חץ קטן – קליק עליו יפתח בפניך אפשרויות סינון והצגה: לפי שם מנהל הקרן, מדיניות המס שלה, חשיפה למט"ח ולמניות, לפי סכום הנכסים שמחזיקה הקרן או לפי גובה דמי הניהול. בשדות הרלוונטיים ניתן לבחור בטווח רצוי. אפשר לשנות את סדר הופעת הקרנות בקלות (על כך בהמשך). לדוגמה: בחרנו בקטגוריית מניות בארץ, במדיניות מס פטורה, בחשיפה של עד 10% למט"ח ועד 200% למניות עם דמי ניהול מקסימליים של 1.3%. אפשר לראות שהבחירה שלנו מופיעות בחלק העליון של הטבלה (קליק על האיקס ינקה את הסינון הספציפי).

לחפש לפי תגית: דרך נוספת לחפש קרן היא בשימוש בתגיות. קליק על "תגיות" בשורת הסינון תפתח חלון עם 6 תגיות לסינון. קליק על אחת מהן תציג בפניך את כל הקרנות המתאימות. לדוגמה: בחרנו בתגית "מניות לפי ענפים". כל הקרנות שרוב נכסיהן חשופים למניות מענף ספציפי הנסחר בבורסה בתל אביב יופיעו על המסך. מיון ברירת המחדל הוא לפי תשואה מתחילת השנה. אפשר לשנות את סדר הופעת הקרנות בקלות – על כך בהמשך.

למיין: שורת הכותרות השניה מסמנת את טורי המידע של הקרנות. בכל רגע נתון נוכל לבחור כיצד נרצה לארגן את הרשימה המוצגת: לפי תשואה אחרונה, תשואות עבר (52 שבועות אחורה), לפי גובה דמי הניהול, מדד שארפ או טווח המחיר ב-52 השבועות האחרונים. קליק על אחת הכותרות בשורה הזאת כדי למיין את הרשימה המוצגת. קליק ראשון יארגן אותן בסדר עולה – מנמוך לגבוה. קליק נוסף יהפוך את הסדר – מהגבוה לנמוך. 
 
לחפש חופשי: קליק על אפשרות החיפוש החופשי תפתח חלונית להקלדת שם של קרן (או חלק ממנה) או מספר קרן. אם יש קרן ספציפית שברצונך לאתר – זאת הדרך הפשוטה והקלה לעשות זאת.

פייר,
זה פשוט ומהיר

פתחו חשבון עם פייר ברגע.

השלב הבא: לצלול פנימה

קליק על שם הקרן יפתח חלונית עם מידע הכרחי נוסף על הקרן: פסקה קצרה על פרופיל ההשקעה שלה, מספר הקרן, סוג, ערך קניה ופדיון, סיווג ראשי ומשני, מדיניות מס וגרף תשואות מצטברות – לבחירתך להצגה לפי שבוע, חודש, 12 חודשים אחרונים, 3 שנים או טווח מקסימלי. רוצה להעמיק יותר? מכאן אפשר לעבור לעמוד הקרן ולקבל את התמונה המלאה בפרטמרים החשובים וכן להוריד את תשקיף הקרן מאתר מאי"ה (אתר הודעות הבורסה). בחלק הזה נמצא גם הכפתור שיוביל אותך לרכישה. המלצה שלנו: להקליק עליו רק אחרי שעיינת במידע, קראת את כל הפרטים והבנת את הנקרא. רק אז לקבל החלטה אם להשקיע וכמה.

אוקי, בחרתי קרן. אז מה עכשיו?

עכשיו החלק הפשוט!  

להקליד את סכום הרכישה עבור הקרן ולהקליק על כפתור הרכישה.

לקבל אישור הסכם התקשרות עבור רכישת הקרן.

להיות הבעלים של יחידות בקרן הנאמנות שבחרת.

אולי יעניין אותך גם

המדריך לשימוש ב-fair

על מה מדברים: מדריך למשתמשים באתר ובאפליקציית fair למסחר בקרנות נאמנות, בצורה עצמאית ובקלות. כיצד להשתמש במגוון אפשרויות הסינון והפיצ’רים לאיתור קרן...

להמשך קריאה