להשקיע בעצמך: השקעה ביחידה של קרן נאמנות.

על מה מדברים:

יתרונות ההשקעה בקרנות נאמנות כאפיק השקעה פסיבי לגיוון פוליסות חיסכון ותיקי השקעה. בואו לקרוא כיצד הפכה השקעה בקרנות נאמנות לאפיק השקעה ו/או חיסכון מבוקש, מדוע רצוי לפזר השקעות, איך קרן נאמנות מנוהלת מאפשרת לכם 'להשקיע כמו הגדולים' בלי ידע מקדים.

מאות מיליארדי שקלים של הציבור הישראלי שוכבים היום בפיקדונות בבנקים, מיליארדים בחשבונות העו"ש. כסף רב שלא רק שאינו צובר תשואה וגדל, אלא הלכה למעשה – משיל מערכו. יחסית לגודל הכלכלה הישראלית, שיעור הכסף הפנוי להשקעה, זה השוכב בפיקדונות בנקאיים ובחשבונות עו"ש, הוא מהגבוהים בעולם המערבי. מה תוכלו להסיק מזה? שבעוד נדמה לכם שאתם המעטים שעוד נותרו ללא פעילות משמעותית בשוק ההון – לחיסכון, לצבירה ולהגדלת הון – התמונה שונה בתכלית.

בואו נעשה סדר: פתחתם קופת גמל להשקעה עם רכיב מנייתי גבוה? בחרתם במסלול מנייתי ב"חיסכון לכל ילד"? יש פוליסת חיסכון פיננסית? אתם כבר שם. בניגוד לרבים ורבות בציבור הישראלי, אתם כבר לא שואלים את עצמכם את השאלה השכיחה – פיקדון או שוק ההון. בחרתם. כבר ביצעתם פעולה אקטיבית והכסף שלכם מוצא את דרכו לשוק ההון עם פוטנציאל תשואה לאורך השנים. חסכונות לטווחי זמן שונים, שישמשו אתכם בעתיד הרחוק והרחוק פחות.

כן, ביצעתם צעדים חכמים מבחינה פיננסית אבל אנחנו רק יכולים לנחש שאתם מרגישים שזה לא מספיק. שזה לא בדיוק זה. אי אפשר להתעלם מהשיח הציבורי והתקשורתי – זה שגורם לכם לחשוב שנותרתם היחידים שעוד לא "שם". אתם מבינים שאפשר יותר. אתם גם יודעים שלא צריך להיות מקצועני השקעות כדי להיות שם, אבל שאלות כמו איך מתחילים, במה להשקיע וכמה עדיין מפרידות בינכם לבין הצעד המשמעותי הבא.

אופציות רבות פרוסות בפני המחפשים לשים באמת את סף דלת הכניסה מאחור. לא בטוח שחשבתם בכיוון הזה, אבל אחד האפיקים האטרקטיביים ששווה לתת עליו את הדעת כצעד המתבקש הבא הוא השקעה ביחידה של קרן נאמנות.

קרנות נאמנות: השקעה פסיבית, כסף אקטיבי

על רגל אחת: קרן נאמנות היא מכשיר השקעה פיננסי שמאפשר השקעה משותפת של מספר רב של משקיעים בנכסים בשוק ההון המקומי ובחו"ל. אפיק אטרקטיבי למחפשים השקעה לטווח בינוני וארוך, להגדלת הון וכחיסכון ליעדים ולמטרות שונות. ולמתקדמים שכבר מנהלים לעצמם תיק השקעות – אפיק השקעה שמייצר פיזור בריא (אלוקציה) ויציבות בתיק.

מדובר באפיק השקעה פסיבי. שהרי לא אתם קונים ומוכרים ניירות ערך בפועל. יחד עם זאת, אחד היתרונות של קרנות הנאמנות כמכשיר השקעה וחיסכון על פני פוליסת חיסכון או קופת גמל טמונים ביכולת של המשקיעים לעקוב אחר ביצועי הכסף שלהם גם ברמה היומית – השער מתעדכן מדי יום בתום המסחר בבורסה. זאת בניגוד לפוליסות החיסכון וקופות הגמל, שמעדכנות בדיעבד את המידע.

האפשרות הזאת מאפשרת לכם להיות מעורבים יותר בהשקעה שלכם, להיות אקטיביים יותר ועם היד על הדופק גם כשאתם נהנים מיתרונות ההשקעה הפסיבית. כאן טמון פוטנציאל למידה וגירוי חושים לביצוע השקעות נוספות בהמשך, להעמיק את המעורבות בשוק ובאפיקים אקטיביים יותר.

יש לכם חמש
דקות פנויות?

פתחו חשבון עם פייר והשקיעו בעצמם עוד היום.

חיתוך בדמי הניהול וקיזוז הפסדי הון

אחד היתרונות של קרנות הנאמנות (על פוליסת חיסכון או קופת גמל) הוא האפשרות לקזז רווחים מקרן אחת עם הפסדים מקרן אחרת – ובמילים אחרות להשתמש ברווחים של קרן אחת לצורך קיזוז הפסדי הון מקרן אחרת לצרכי מס. פעולה משמעותית שמאפשרת למשקיעים ולמשקיעות לנהל בצורה מיטבית את רווחיהם ותשלומי המס לרשויות.

אפרופו קיזוז רווחים, אמת ידועה היא שדמי הניהול שגובות הקרנות נחשבים לנמוכים יחסית. העניין הוא שעד עתה לדמי הניהול הללו נלוו גם מיני דמי משמרת ועמלות נוספות ששילמו המשקיעים לבנק או לחבר הבורסה דרכו התבצעה ההשקעה בקרן.

רכישת יחידה של קרן נאמנות שמתבצעת באמצעות Fair אינה כוללת עמלות ותשלומים נוספים. מלבד דמי הניהול שגובה הקרן הספציפית (והם תמיד שקופים וברורים) המשקיעות והמשקיעים לא נושאים בכל עלות נוספת. וכמו שאנחנו אוהבים להגיד: וללא אותיות קטנות.

מדוע השקעה ביחידה של קרן נאמנות יכולה להתאים לכם?

לתת למקצוענים לנהל

ניהול קרנות נאמנות נעשה ע"י אנשי מקצוע מוסמכים ומומחים ובעלי רישיון לניהול תיקי השקעות. מנהלי הקרן כפופים לנהליה ולפרופיל החשיפה שלה והם פועלים על בסיס ניסיון רב, המלצות מחלקות מחקר והתכנסויות מקצועיות של ועדות החלטה. מה גם – וזאת נקודה חשובה שמפחיתה משמעותית את רמת הסיכון של ההשקעה – לכל קרן ממונה נאמן שתפקידו לייצג את המשקיעים בה והוא שמחזיק בנאמנות את כנסי הקרן בחשבון הבנק ומפקח על פעילותה.

להתחיל בקטן

רוב קרנות הנאמנות הנסחרות בבורסה אינן מציבות רף כניסה כספי, כך שניתן להשקיע בסכומים קטנים. בזכות פלטפורמת ההשקעה של Fair ניתן להשקיע בקרנות בצורה של פיקדון – סכום כסף קבוע שעובר בכל חודש לקרן שבחרתם.

ללא ידע מוקדם

כל קרנות הנאמנות מסווגות באופן ברור כך שניתן להבין את תחום פעילותה של כל קרן, רמת הסיכון שלה וביצועי העבר שלה בקלות ומבלי להיות מומחים בז'רגון של שוק ההון.

פיזור בריא של ההשקעה

תיק ההשקעות בקרנות נאמנות מאופיין בד"כ באיזון ופיזור, שמצמצמים את רמת הסיכון. קרנות נאמנות אינן משקיעות במניות ובאג"ח בלבד (התמהיל המוכר של קופות הגמל להשקעה או פוליסות החיסכון, למשל) אלא חלקן יכולות להשפיע גם בחוזים עתידיים, קרנות סל ואופציות – כל קרן בהתאם למדיניות ההשקעה שלה – השקופה והידועה לכל.

נזילות

ניתן לקנות ולפדות יחידות של קרנות נאמנות בכל יום בו מתבצע מסחר בבורסה - ימים א'-ה', ובקרנות עם פרופיל השקעה של למעלה מ-10% נכסים בחו"ל, מתבצע מסחר בין הימים שני לחמישי.

FAIR היא שחקנית חדשה בזירת המסחר של קרנות נאמנות

השקעה ביחידה של קרן נאמנות: אז איך מתחילים?

Fair היא שחקנית חדשה בזירת המסחר של קרנות נאמנות והיחידה שמאפשרת תהליך רכישה מהיר ומיידי. ללא בירוקרטיה סבוכה והמתנה ממושכת לאישור הפעולה. הפלטפורמה החדשנית שלנו היא בשורה של ממש, שהופכת את כל תהליך המסחר (קניה/ מכירה) לפשוט הרבה יותר, מהיר, נגיש וחסכוני. נכנסים לעמוד איתור קרנות, בוחרים בקרן הרצויה, פותחים חשבון בקלות וקונים. ככה פשוט.

אולי יעניין אותך גם

פייר סקרינרים

על מה מדברים?כשהקמנו את פייר, ביקשנו לייצר אלטרנטיבה. להנגיש את עולם קרנות הנאמנות, שאינו נהנה מהפופולריות הראויה לו בישראל, לציבור הרחב.

להמשך קריאה