קניית קרנות נאמנות: שלוש דרכים לקנות יחידות בקרנות נאמנות.

על מה מדברים:

על כל הדרכים לקנות יחידות של קרנות נאמנות בישראל: היתרונות, החסרונות והעלויות הנלוות של כל אחת מהן. כאן תקבלו את כל המידע, כדי שתדעו לבחור נכון.

קניית קרנות נאמנות דרך הבנק

עד לא מזמן יחסית, קניית קרנות נאמנות נעשתה בהגעה פיזית לסניף הבנק בו יושבת מחלקת ייעוץ השקעות. מי שביקשו לקנות קרנות נאמנות נאלצו לפנות סלוט ביומן, להמתין בתור לפגישה עם שירות הייעוץ, לחתום על מיני טפסים ולאחר ביצוע רכישה לחכות מספר ימים לאישורה.

היום, החל מהקניה השנייה והלאה, כבר מציעים רוב הבנקים אפשרות רכישה דרך האפליקציה בתהליך די פשוט כולל ביטול זמן ההמתנה לאישור הרכישה.

חסרונות:

תהליך בלתי רציף בין שלב איתור הקרן להשקעה לשלב מעמד הרכישה. איתור הקרן נעשה מחוץ לכותלי אפליקציית הבנק, זו מאפשרת אך ורק את פעילות הסחר עצמה. אף אחד מהבנקים לא מציע ללקוחותיו מאגר מידע לגבי הקרנות ואפשרות של בחירת קרן ומעבר ישיר לרכישה. חיפוש ואיתור קרן מתאימה חייב להיעשות במגוון אתרים ברחבי הרשת, באתר הבורסה וכו'.

הרכישה הראשונה עדיין מצריכה התקשרות ישירה עם הבנק, חתימה על טפסים וזמן המתנה.

עלויות נלוות:

ברכישה דרך הבנק נגבית מציבור המשקיעות והמשקיעים עמלת דמי משמרת לאורך כל חיי ההשקעה. היא משולמת מדי רבעון על עצם החזקת ני"ע בחשבון ומקזזת מתשואת הקרן.

בנוסף, כדאי לשים לב שרוב הבנקים גובים תשלום נוסף על שליחת מכתבי עדכונים ואישור אחזקה של יחידות בקרן בדואר.

יש לכם חמש
דקות פנויות?

פתחו חשבון עם פייר והשקיעו בעצמם עוד היום.

קניית קרנות נאמנות דרך בית השקעות

תהליך דומה לרכישה בבנק, גם בתי השקעות רבים כבר מציעים היום אפליקציות לניהול השקעות בקרנות ובני"ע. יחד עם זאת, גם בתי ההשקעות דורשים תהליך ראשוני של מילוי טפסים והמתנה לאישורים. בתי ההשקעות מאפשרים, כמובן, לרכוש יחידות של קרנות נאמנות שהם עצמם מנהלים.

חסרונות:

בדומה לתהליך בבנק, גם כאן מתבצעת הקניה בשני שלבים שאינם מסונכרנים. איתור פרטים מלאים על הקרן ייעשה באמצעות נבירה ברחבי הרשת ובטבלאות ארוכות עד אין סוף וביצוע הרכישה ייעשה לאחר שנרשמו הפרטים המדויקים של הקרן דרך בית ההשקעות הרלוונטי.

ניהול חשבון עצמאי בבתי ההשקעות לרוב כרוך גם הוא בעמלת דמי משמרת.

קניית קרנות נאמנות באמצעות פלטפורמת Fair

תהליך דיגיטלי מלא במקום אחד. פייר היא פלטפורמה מתוחכמת וידידותית הן לאיתור והן לרכישה של קרנות נאמנות – במקום אחד. מדובר בגיים צ'יינג'ר לשוק כולו והנגשה חלוצית של תחום הקרנות לציבור הישראלי. הפלטפורמה מציגה את המידע הרחב והאיכותי ביותר אודות קרנות נאמנות ומאפשרת תהליך איתור בממשק קל ופשוט להבנה. משם הדרך לרכישה היא בקליק אחד על הקרן הרצויה.

עמוד איתור הקרנות מספק יכולות סינון ומיון קרנות בעשרות קומבינציות ושילובים, שמקלים גם על משקיעים ומשקיעות מתחילים וחסרי ידע מוקדם, להעמיק, להבין ולבחור קרן שמתאימה להם באופן מיידי ומהרכישה הראשונה.

בהצטרפות הראשונה ל-Fair סכום ההשקעה המינימלי עומד על ₪250. בהשקעות הבאות, לכל בעלי ובעלות חשבון Fair, הסכום המינימלי הוא לפי דרישת הקרן – סכום שיכול להסתכם גם ב-₪50.

עלויות נלוות:

ללא. רכישת קרנות נאמנות באמצעות Fair אינה מלווה בתשלומים נוספים. ללא עמלות נסתרות וללא אותיות קטנות. לא סתם קראנו לה Fair.

אולי יעניין אותך גם

פייר סקרינרים

על מה מדברים?כשהקמנו את פייר, ביקשנו לייצר אלטרנטיבה. להנגיש את עולם קרנות הנאמנות, שאינו נהנה מהפופולריות הראויה לו בישראל, לציבור הרחב.

להמשך קריאה

הוראה אוטומטית

על מה מדברים?כשהקמנו את פייר, ביקשנו לייצר אלטרנטיבה. להנגיש את עולם קרנות הנאמנות, שאינו נהנה מהפופולריות הראויה לו בישראל, לציבור הרחב.

להמשך קריאה

המדריך לשימוש ב-fair

על מה מדברים: מדריך למשתמשים באתר ובאפליקציית fair למסחר בקרנות נאמנות, בצורה עצמאית ובקלות. כיצד להשתמש במגוון אפשרויות הסינון והפיצ’רים לאיתור קרן...

להמשך קריאה